TAXIROY

Maila-, skriv insändare- tala om vad du tycker! [email protected] - nu kan du även följa mig på twitter: @Taxiroy Du kan även nå mig på telnr: 0790 53 29 39 Swish: 0790 53 29 39

VÄXELN HALLÅ

Kategori: Allmänt

Tjohoo! Så var det då dags för nästa kurs i TXS regi. nämligen Teknik 2...Efter kursen får vi köra kontokunder minsann...

Möts i dörren av Sigrid och hon tar oss med upp till 5:e våningen där vi skall få följa växelns och förarsupportens arbete...

Vi stånkar oss uppför alla trappor ty denna tyrann förtäljde att hissen var trasig...hmm, jag undrar jag...

Ok, väl därinne i kitteln och efter att ha återhämtat oss en smula får vi slå oss ner bredvid dessa människor som egentligen styr vår vardag...Åtminstone när det gäller persontransporter...

Vi får följa vad som händer i förarsupporten och i växeln och det är sannerligen inte mycket en dag som denna, kanske därför kursen är förlagd till nu...:)  

Jag får i alla fall tillfälle att fota Kattis och ställa några frågor till Terese medans de är upptagna med sina uppgifter...Efter det går Sigrid igenom en del frågor vi har synpunkter på och allt som allt tycker jag vistelsen uppe i växeln har varit mycket intressant! Trevliga och väldigt kunniga personer som arbetar hårt för att TXS skall behålla positionen som nummer 1...


Linus på förarsupporten flankerad av Sigrid


Coach Cattis har full koll...


Med alla tillgängliga medel visar Terese att hon bara är bäst!

Jag frågar Terese hur många samtal som mest det brukar ringas och när...Well säger hon som om ingenting: vissa lördagsnätter kan det ringa uppemot 3000 samtal .....I TIMMEN! Ja vad säger man? 

Sen bär det av ner till utbildningslokalen där Björnulf skall lära oss lite vett och etikett...:), nädå han skall gå igenom hur vi gör vid kontobeställningar m.m...Ja där sitter vi fromma som lamm och lyssnar andaktsfullt på de visa orden från magistern och en liten diskussion har vi också,- om gps:en förstås...Flera var emot gps som hjälpmedel för att hitta både adresser och rätt väg...Förstår inte det riktigt, Precis som datorn kom efter komradion finns nu gps istället för kartboken!  Utvecklingen går framåt således och de som säger att gps är värdelöst har nog aldrig använt någon.


Så här tycker Björnulf om min förkärlek för gps... :)

Kommentera inlägget här: