TAXIROY

Maila-, skriv insändare- tala om vad du tycker! [email protected] - nu kan du även följa mig på twitter: @Taxiroy Du kan även nå mig på telnr: 0790 53 29 39 Swish: 0790 53 29 39

HÄR VAR DET INGEN LÄNGD

Kategori: Allmänt

Ibland får man vara försiktig med vad man kläcker ur sig, annars kan det bli fel. Det fick jag och en kollega erfara en natt när vi var kaffesugna och gick in på en nattöppen mack vid Lindhagensplan på Kungsholmen.
 
På vägen in skämtade kollegan om att han ville nog ha en hel kaffelängd då jag lovat att bjuda på den dagliga dosen av kaffe o bulle.
Vi går in, kollegan utbrister efter att ha kollat in bulldisken att; "här var det ingen längd".
Då blir han utskälld av en tjej som står vid kassan och ska betala och som hört vad han sa! " Man får faktiskt vara kort i det här jobbet" fräser hon då hon tror att min kollega uttryckt sig nedlåtande om hennes längd och om det faktum att hon var väktare. Så var det ju naturlgtvis inte och efter att ha förklarat att vi snackade bullar fann hon för gott att lämna stället.
Ja, så kan det gå.
 
Här var det ingen längd

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: