TAXIROY

Maila-, skriv insändare- tala om vad du tycker! [email protected] - nu kan du även följa mig på twitter: @Taxiroy Du kan även nå mig på telnr: 0790 53 29 39 Swish: 0790 53 29 39

VILSEN PÅ BROMMA

Kategori: Allmänt

Bortkommen och som ny ( håll i er nu) kontobeställningsförare! som man är får jag till min fasa en förbeställning till Bromma Flyg...Ok tänker jag och frågar febrilt TXS förare runtomkring mig vad jag ska göra.- Ingen vet riktigt vad som gäller, jag får flera olika förslag vart jag skall ställa mig.- och jag känner desperationen närma sig...Jag har aldrig hämtat en förbeställning på Bromma förut!

DÅ dyker Nico upp och ledsagar mig till "taxifickan" där kunderna skall kliva in i bilen...Jag åker till "fickan" , sitter där en stund och funderar en stund och tänker att så här kan det ju inte vara! Hur ska kunden veta att jag är här?!   Börjar förstå att jag måste gå in och möta kunden...Trodde i min enfald att kunderna som förbeställt redan var informerade att gå till den där "fickan"...
I samma stund jag skriver numret på kunden jag skall hämta.- sen redan då- kommer Nico rusande och frågar vart jag tagit vägen! Han har nämligen väntat in mig därinne på huvudentren för att sedan visa mig var kunderna kommer och var jag ska ställa mig så kunden kan uppfatta mig...

Springer in och ställer mig enligt Nicos anvisningar vid utgången för passagerarna och väntar en bra stund med ett bokningsnummer skrivet på skylten! Så fel det kan bli...Lutar mig över disken hos informatören och frågar om planet som skulle landa 13:35 har kommit ännu och får till svar att planet kom in 13:30...Klockan är nu 13:47!

Börjar bli svettigt det här...tror nu att kunden har blivit tillräckligt sur och ringt en annan taxi och tar mig slokörad ut från flygplatsutgången, beredd att höra från TXS om vad som hänt...

På vägen tillbaks till taxin ser jag en kvinna som i sin ensamhet, med väskor o bagage  står och ringer nånstans...Jag frågar henne om hon väntar på taxi och hon svarar att det gör hon men hon vet inte vart hon skall bege sig för att hitta den förbeställda taxin!  Jag frågar efter namnet och hon svarar med ett, och det stämde... "PUH"  Vi hittade alltså varann till slut och jag slapp skämmas...
Ps: hon hade bara väntat ca 5 min...ds...

Hade inte Nico varit där hade jag nog aldrig hittat min kund så- Stort tack till dig!


NICO- Räddaren i nöden
 
Kommentera inlägget här: