TAXIROY

Maila-, skriv insändare- tala om vad du tycker! [email protected] - nu kan du även följa mig på twitter: @Taxiroy Du kan även nå mig på telnr: 0790 53 29 39 Swish: 0790 53 29 39

VAD SKA MAN MED FIENDER TILL - NÄR MAN HAR KOLLEGOR DEL 2

Kategori: Allmänt

Nu har jag anmält en kollega för tjyveri av kund. Tyvärr.

Fick en beställning till en adress i Enskede Fredagsnatten och det tog mig 3 minuter att ta mig dit.

Nästan framme på platsen ser jag en annan TXS bil plocka upp en passagerare som jag antog vara den jag fått anvisad.

Jag glider fram till adressen jag fått (Enskedevägen 89, kunskapsskolan) - väntar 2 minuter, och ringer sedan kunden. Anar ugglor i mossen... Kunden svarar och jag säger att jag står och väntar på honom vid nämnda adress.

"Aj fan" säger kunden," jag har hoppat in i fel taxi. "Vänta ett tag så får du prata med föraren"

Kunden lämnar över telefonen till föraren och jag frågar varför han håller på så här? Jag begär att få hans skyltnummer så TXS kan ge honom en reprimand eller så. "Glöm det" säger denna idiot - ta och hämta upp Emma istället som står på andra sidan gatan. Tydligen har denna idiot till förare fått en beställning till andra sidan gatan men beslutat sig för att plocka upp "min" kund istället utav någon outgrundlig anledning. Han kanske åker omkring och kollar med kunderna vart de skall åka och den som skall åka längst får åka med.

Vad denne imbecille människa inte tänkte på var att eftersom han fått en beställning till andra sidan gatan (Sockenplan 376) och nämnde Emma, så försa han sig ju å det allra grövsta. Då vet vi ju exakt vem som åkt iväg med den andras kund! Bara att kolla loggen...

Tyvärr finns det idioter även bland TXS vilket vi försöker råda bot på genom att stänga av dessa individer som förstör så mycket för oss som verkligen vill ge service åt kunden...

Nu är idioten avstängd (hoppas jag) och det tackar vi seriösa taxichaufförer för...

För er som kanske tycker att detta är banala saker: ni ska veta att vi förare kör på provision och jag förlorade  ca en halvtimme av min dyrbara tid som kunde gått till att köra en ny kund t.ex.