TAXIROY

Maila-, skriv insändare- tala om vad du tycker! [email protected] - nu kan du även följa mig på twitter: @Taxiroy Du kan även nå mig på telnr: 0790 53 29 39 Swish: 0790 53 29 39

LIVE FRÅN STOCKHOLM

Kategori: Allmänt

Ikväll och inatt rapporterar jag direkt ifrån bilen vad som händer och sker i Stockholmsnatten. Häng med!

Klockan 14:15 har precis gått på nattpasset, stannar till i Huddinge för att vänta på att få en körning.

14:55 Ingen rolig början, jag står i Huddinge och väntar på en förbeställning, helt plötsligt dyker det upp en körning ifrån Västerhaninge utav alla ställen! Jag ringer förarsupporten och de kan tyvärr inte hjälpa mig - jag står dock fortfarande etta i kön och så dyker den där jävla Västerhaninge upp igen!! Jag kan väl inte åka från Huddinge till Västerhaninge för att hämta en kund. Självklart så hinner förbeställningen gå till en annan bil! Fan vad irreterad man blir. Så nu är det bara att sätta sig och vänta igen.

15:22 Nu dyker det upp en ny förbeställning i Huddinge vi får se hur det blir denna gång då. Säkert blir det något strul igen.

16:17 Nu har jag levererat min första kund för dagen, fick en dam från Huddinge Centrum som skulle åka till Alby och under resans gång hade vi ett intressant samtal om Fibromyalgi vilket hon drabbats av och jag gav dessutom lite tips och råd på hur hon skulle kunna förbättra situationen eftersom jag själv hade väldiga problem med mina leder för ca 15 år sedan. Hon blev så glad och sa att hon skulle prova mina tips. Alltid kul att kunna göra någon glad!

16:29 Nu orkar jag inte stå kvar i Alby längre jag rör mig vidare in mot stan för här ute händer det ingenting.

16:33 Precis när jag passerat Fruängen fick jag ett jobb ifrån Älvsjö. Hoppas den går in mot stan.

16:43 Det var en lokalkörning till Midsommarkransen och när kunden precis har klivit ut så får jag en ny körning in till stan.

17:28 Nu har jag släppt kunden vid Nybrogatan därifrån seglade jag vidare till Tegeluddsvägen på gärdet för att hämta en ny kund, nu flyter det på bra.

18:01 Körningen gick till Skanstull, där jag släppte av tre stycken festprissar, det var en bra körning tack vare rusningstrafiken. Så nu åker jag till Globen och tar en kopp kaffe och inväntar nästa körning.

18:08 Jahapp, här hinner man inte ens kliva ur bilen innan det dyker upp nya jobb. Nu ska jag hämta en kund vid artist-entrén vid Globen och sedan får vi se vart det bär av.

18:20 Återigen en bra körning så nu sitter jag i bilen, körningen går till Arlanda, bredvid mig sitter Fredrik Andersson - sportchef i Modo Hockey.

18:56 Nu har jag släppt av Fredrik här på Arlanda och väntar på att få en körning, försökte få ut lite information om Foppa Forsberg, det enda Fredrik Andersson kunde säga var att han troligtvis kommer vara kvar i Denver. Jävligt trevlig kille den där Fredrik. Hoppsan, där kom det en ny kund.

19:39 Det var en trevlig herre som skulle hem till Danderyd. Vi pratade inte så mycket, vi satt mest och lyssnade på när Sverige förlorade handbollsmatchen mot Frankrike. Jag stannar kvar i Danderyd i  10 minuter, händer det ingenting så åker jag in till stan och försöker få i mig en kopp kaffe.

20:47 Jag har haft några korta körningar mellan Kungsholmen och Stureplan, Hurriganes dunkar ur bilens högtalare medan jag väntar på nästa körning vid centralen. Nu är det Rock'n Roll!

21:10 Sitter kvar här vid T-centralen och väntar, det är rätt lugnt nu, det bör dra igång vid 22.30. Får en körning till Globenområdet och nu ska jag ha kaffe! :)

 
 Äntligen fick jag min kaffe vid Globen!


22:10 Fick en väldigt tråkig körning från Globen, en kvinna, som åkte till Södersjukhuset för att hennes syster höll på att dö.

23:16 Lite strul med internet.


Natten flöt på bra, inga konstigheter och "spännande" saker hände - avslutade med en körning till Bålsta och kassan kom trots strulet i början av passet upp till 6500:-, det är jag nöjd med.

På återseende.

KOMMENTARER:

  • TaxiMicke säger:
    2011-01-28 | 14:48:57
    Bloggadress: http://taximicke.blogg.se/

    Kör försiktigt Roy och hoppas du får pluskan full ikv. Mitt pass börjar 2100.

    Mvh kollegan i Karlskrona!

  • Taxiroy säger:
    2011-01-29 | 12:44:12

    Tjena Micke, kul att du hittat hit. Ska nog hålla koll på dig också! :)



    Ha det bra.

Kommentera inlägget här: