TAXIROY

Maila-, skriv insändare- tala om vad du tycker! [email protected] - nu kan du även följa mig på twitter: @Taxiroy Du kan även nå mig på telnr: 0790 53 29 39 Swish: 0790 53 29 39

TAXISTOCKHOLM-KOPIOR

Kategori: Allmänt

Det är inte lätt att vara världsledande! Taxi Stockholm har två gånger omnämnts i New York Financial Times eller hur det nu stavas och förklarats vara det ledande taxibolaget när det gäller nya innovationer... Så sant som det är sagt...

Det finns dock problem även för Taxi Stockholm. Väldigt många s.k friåkare härmar våra bilar och stripar dem i vår stil så det blir närapå omöjligt att skilja dem från originalet. 

Vet inte hur många gånger jag sett frustrerade kunder stå och kolla efter en Taxi Stockholmsbil och funnit att det lönar sig att ta en 020-bil istället då dessa sticker ut från mängden och verkar seriösa...  

Inte konstigt att kunderna tar fel och får betala 3 faldigt...

KOMMENTARER:

  • Matte säger:
    2011-09-26 | 14:24:30

    Visst är det här ett (relativt) stort problem. Men jag som chaffis försöker hela tiden "utbilda" kunder och andra jag träffar att kolla efter dom "tecken" som finns för att få RÄTT bil.

    T.ex titta efter numret på sidan 150000, tänd "glob" på skylten (kan vara lite trubbigt men kan vara till hjälp), titta efter den gula bården upptill på fönster.



    Sen kan man tycka att kunderna nog borde vara lite vakna när man tar en taxi. Jag menar, en klar majoritet har säkert åkt taxi någon gång, här undantar jag turister från utland och även inhemska sådana, och då borde man ju kunna se skillnad mellan en fultaxi och en som tillhör det "ledande taxibolaget"...



    Ibland kan man tycka att kunder är lite väl "lata" för det händer titt som tätt att man får in kunder som åkt samma sträcka en gång förut men som var minst dubbelt så dyrt än den var med mig.

    Dom trodde sig ha åkt Taxi Stockholm men det var det ju inte, naturligtvis...



    Själv är jag lite besviken på ledningen i Taxi Stockholm. Man borde ha mycket, mycket mer reklam överallt där man visar upp hur en Taxi Stockholmbil ser ut.

    Har tamejtusan inte sett mycket av den varan. Uselt, enligt min mening...



    Syns man inte, finns man inte.

  • Taxiroy säger:
    2011-10-03 | 22:09:36

    Gjorde ett litet test idag, på tal om det du skrev- Syns man inte, finns man inte...



    Täckningen och marknadsföringen i söderort är under all kritik! 5 timmar och inte en enda kund!

    Har tidigare föreslagit heltäckande annonser i lokalbladen men alla vet ju bättre än mig förstås...

    Kurir och 020 har nu någon sorts monopol på söderorts-kunder...Varför finns inte TXS där??

  • Matte säger:
    2011-10-06 | 03:18:56

    Du har nog rätt i det att folk som trott sig ha tagit en TXS-bil men inte är det kommer framöver inte chansa utan tittar efter en Kurir/020-bil.



    Fick själv uppleva det under passet då en jag körde numer hänvisar sina utländska kunder att titta efter en Kurir-bil då han själv blivit lurad av en fultaxi han trodde var en TXS-bil...



    Fasen, det här är illa. Vår ledning måste verkligen ta tag i det här. Varför inte det du skriver att ha heltäckande annonser i lokaltidningen.

    Och nog är det så att söderort inte är den bästa av områden för oss.. När jag tänker efter så är det ytterst sällan jag hämtar i söderort.



    Men det är väl som alltid. Vi som är ute "på gatorna" vet ju ingenting om hur det är. Men när man sitter på ett kontor och lyfter grova pengar så vet man visst allt....

  • Erika säger:
    2012-03-19 | 00:52:36
    Bloggadress: http://hemförsäkringidag.se

    Jag tycker att du har en asgrym sida! Har du lust så slå även ett öga på min :).

Kommentera inlägget här: