TAXIROY

Maila-, skriv insändare- tala om vad du tycker! [email protected] - nu kan du även följa mig på twitter: @Taxiroy Du kan även nå mig på telnr: 0790 53 29 39 Swish: 0790 53 29 39

DENNA (BRIST PÅ) GAS GÖR MIG GALEN

Kategori: Allmänt

Som vilken annan yrkesman som helst vill jag ha tillgång till de instrument jag behöver för att kunna utföra mitt arbete till fullo, funkar det inom taxi tro?  Vad säger snickaren till sina kunder när han märker att hammaren han verkligen behöver inte finns att få tag på? Och dessutom blir bestraffad för det!

Trots att alla annonser i alla blad lovar stor tillgång? Detta är min och många andra taxichaufförers vardag.

Vi som kör miljöbilar är ålagda från Luftfartsverket att för att erhålla körningar som miljöbil från Arlanda kunna presentera två (2) gånger om året en räkenskap över bränslefakturorna och nåde den åkare vars fakturor inte motsvarar kraven på 80-20! Då blir den rackaren avstängd från Arlanda med sina miljöattribut...

Visst, du kan ju fortfarande köra på bensin men du kommer då att få vänta väldigt länge på en körning, för varje bil med "miljöattribut" som kommer in placeras du längre ned i kön... Skitkul eller hur? Och du kan inte rå för att det inte finns gas!
 
Idag den 14 Augusti startade jag passet vid halvfyra på eftermiddagen i Alby där min åkare bor, själv bor jag i Salem - exakt 10,0 km därifrån. :)  Gastanken var fylld till 75% vilket är väldigt bra med tanke på den rådande tillgången... Fick en körning till stan vilket i sig är bra. Det dök sedan upp körningar till höger och vänster, alla förstås inom staden. Vad fan gör man?  Well, gastanken sinade för mig och jag beslutade mig för att åka till Årsta där det finns en gasstation för att fylla på.

Väl där ser jag att det står mer än 10 bilar i kö! Glöm det!  Jag är inte anställd för att tanka bilar på heltid, så det gav jag tusan i.

Styr istället kosan mot Kungens kurva där det ska finnas gas enligt ett meddelande som skickats ut från vår växel en halvtimme innan ca.

Johejdu! när jag sätter på pumpen på munstycket på bilen är den lika slak som jag brukar vara efter 30 orgasmer...  Kan ej ens skratta åt eländet... Jag lägger av snart...

Ytterligare ett skämt!

Jag nämnde för ett halvår sedan att Arlanda skulle få en ny station, fylld med gas, så att alla klagonissar med mig i spetsen skulle få våra trutar tilltäppta. Vad hände? Jo, detta: NÄR det finns gas så går allt mycket fortare, men när det INTE finns gas - ja då går det som förut... (det funkar alltså som hos en ordinär statoilmack - fast lite sämre när alla skall dela på samma kaka). suck... Ingen tänkte tydligen på att om gasmängden inte ökar så spelar det ingen roll hur j-a många stationer som placeras ut!  Eller??   Men å andra sidan: det speglar ju bara samhället i övrigt.


Fasen vad snyggt, synd att det inte finns gas här...(Arlandas nya station)
Stockholm Gas - Ett skämt!


Och så här såg det ut 16/8 - nu var det "tekniskt fel" på eländet.


NU får det vara nog! 

Jävlar vad irriterad jag är just nu, jag funderar allvarligt på att lägga ner det här med att serva alla andra men bara få skit tillbaka. 

Kommentera inlägget här: