TAXIROY

Maila-, skriv insändare- tala om vad du tycker! [email protected] - nu kan du även följa mig på twitter: @Taxiroy Du kan även nå mig på telnr: 0790 53 29 39 Swish: 0790 53 29 39

SLUT MED GASEN!

Kategori: Allmänt

Här är den!, lösningen på alla mina stressmoment. Toyota prius som drivs av el upp till ca 50 km/ tim, därefter övergår den till bensin och drar som mest 0,5 liter per mil... Tanken rymmer 40 liter och för den matematiskt bevandrade betyder det att soppan kostar ungefär 6.50 per liter! Ingenting alltså vid en jämförelse...

Jag behöver alltså inte bry mig om att söka med ljus o lykta efter gas under nätterna längre utan kan koncentrera mig på att göra mitt jobb. Känns faktiskt jävligt skönt!

Enda problemet med denna bil är att sätena är gjorda av japaner för japaner, små och inte alls anpassade till oss som är lite större. Själv är jag 190 cm och väger 95 kilo... hmm okey 100 då.  
Det får man ta...


Roland Lind flankerar vår nyinköpta pengasparare!

Kommentera inlägget här: