TAXIROY

Maila-, skriv insändare- tala om vad du tycker! [email protected] - nu kan du även följa mig på twitter: @Taxiroy Du kan även nå mig på telnr: 0790 53 29 39 Swish: 0790 53 29 39

AXPLOCK FRÅN TORSDAGSKVÄLLEN/ NATTEN

Kategori: Allmänt

Man ser ju en del när man är ute och kör och ibland kommer jag även ihåg och hinner ta kort på det som sker eller har skett. Här följer några händelser från Torsdagsdygnet och ett underbart foto på Gröna Lund som trots den sena timmen var fullt av liv och rörelse.

En gammal man har ramlat av sin rullator flera gånger och slagit huvudet i backen. Flera godhjärtade människor har varit framme och lyft upp honom igen bara för att strax efteråt se honom välta igen. Till slut ringde en kollega till mig ambulans som var där på ett par minuter och tog hand om den gamle stöten.


Den gamle mannen får hjälp av ambulanspersonal


Köbildarklubben slår till igen!
Mitt i rusningstrafiken slår de till!- Denna gång strax före påfarten från Tranebergsbron till essingeleden. Att de aldrig lär sig att ta det lugnt i trafiken. Nu blev det tvärstopp i över en timmes tid och bildades enorma köer.


Så här ser det ut var och varannan dag i Stockholmstrafiken


Bilderna tagna vid passering av olycksplatsen

Gröna Lund
Nästa bild är tagen från Skeppsholmen, en liten oas i centrala Stockholm. Vi ser grönans alla neonljus lysa upp den mörka himlen, ett underbart skådespel.

Grönan lyser upp himlen i nattmörkret
Kommentera inlägget här: