TAXIROY

Maila-, skriv insändare- tala om vad du tycker! [email protected] - nu kan du även följa mig på twitter: @Taxiroy Du kan även nå mig på telnr: 0790 53 29 39 Swish: 0790 53 29 39

TAXI STOCKHOLM-KOPIA SLÅR TILL IGEN

Kategori: Allmänt

Som jag skrev om i förra inlägget, tar många kunder fel på Taxi Stockholms bilar och de så kallade friåkarnas kopior av TXS- bilar. Nu har det hänt igen.

Ett par tog en taxi från Medborgarplatsen på söder för att åka till ett hotell i Årsta, ca 5 km därifrån. De kollade om det stod "Taxi Stockholm" på takskylten- det gjorde det! Väl framme vid hotellet fann de till sin förtvivlan att resan som med "riktiga" Taxi Stockholm skulle kostat ca 200 kronor istället gick löst på hela 750 spänn! Billigt va?!
Paret ringde polisen som bara konstaterade att har du satt dig i en taxi så accepterar du också prissättningen.
Så nu lär ju inte detta par åka TXS nåt mer. De kan ju ta fel igen.

Slående likt originalet

KOMMENTARER:

  • Frille säger:
    2011-10-03 | 12:49:54

    Jag såg en "Taxi Stockholm" bil för någon dag sedan, men det var inget nummer på dörrarna som det brukar vara på era. (15 00 00 alltså)

    Var det fake?

  • Taxiroy säger:
    2011-10-03 | 18:00:33

    Hej! Många friåkare har en takskylt som är märkt med siffror överst och Stockholm under. Undrar just varför? Taxi Stockholm har siffrorna underst och Stockholm över det.

    Dessutom står telefonnumret alltid på framdörrarna. Så det var nog en lycksökare du såg.

  • Pelle säger:
    2012-09-15 | 16:08:34

    Har själv drabbats av taxi Stockholm Södermalm och i dag av en slump avrådde jag turistfamilj att hoppa in i samma taxi. Otrevlig stämning, hade inte väntat mig högljudd hotfullhet av denna kaliber. Iof, vad väntade jag mig?! Gangsters och parasiter! Turist Pappan blev iaf glad

Kommentera inlägget här: