TAXIROY

Maila-, skriv insändare- tala om vad du tycker! [email protected] - nu kan du även följa mig på twitter: @Taxiroy Du kan även nå mig på telnr: 0790 53 29 39 Swish: 0790 53 29 39

DÅRAR I FARTEN - IGEN! UPPDATERAD

Kategori: Allmänt

En bil som körde i fel färdriktning har frontalkrockat på E4:an i höjd med Rosersberg. Räddningstjänst och även en ambulanshelikopter har skickats till olyckan. 

De första samtalen kom till polisen två minuter efter midnatt. Därefter blev ledningscentralen nedringd av trafikanter som larmade om en bil som körde i fel färdriktning på E4:an i höjd med Arlanda.

Bara minuter senare hade bilen frontalkrockat med ett annat fordon.

Bild
 
Bild
 
Jag åkte förbi olycksplatsen 30 min efter att det hade smällt och kunde ta några bilder. Tyvärr är bildkvaliten inte den bästa men det var en Audi som frontade med en V-70 och när jag passerade höll brandmän på att skära loss någon i Audin. Se bild 2 om man nu ser nåt.
Tragiskt är det i alla fall.
 
UPPDATERAT
Enligt en säker källa skall idioten som körde mot färdriktningen ha bevistat en rockkonsert i Märsta och supit sig dyngrak och satt sig i bilen med en passagerare för vidare färd i fel fil!
Passageraren i fyllebilen klarade sig efter omständigheterna bra med endast lättare skador medan fylleföraren kastades ut genom vindrutan och bröt ryggen samt att halva tungan skars bort av glassplittret i vindrutan när han flög iväg. Han ligger nu på sjukhus och tillståndet verkar vara kritiskt.
Hur det gick för den andra föraren har jag inga uppgifter om.
 

KOMMENTARER:

  • Biggsipop säger:
    2014-10-19 | 17:38:36
    Bloggadress: http://birgitk.blogg.se/

    Ja tyvärr finns det gott om dårar på våra vägar.

Kommentera inlägget här: